pátek 12. července 2013

... naše malá oslava


Včera jsme měli malou rodinou oslavu. Náš tatínek slavil narozeniny :) Na pečení dortu jsem neměla čas, nebo spíš měla, ale abych se přiznala, tak neumím "hezky" proříznout korpus :-D Takže než aby byl dort po stylu šikmé věže v Pisse, zvolila jsem cestu menšího odporu a uvařila nadýchanou čokoládovou pěnu, která je sladká, lehká a moc dobrá :) Při její tvorbě si vždy vzpomenu na můj pobyt ve Francii, kde jsem se do této laskominy zamilovala ... 




Na večer bylo naplánováno grilování na terase. Takže jsem se chopila vařečky a zadělala na chleba. To abychom masovo-sýrovo-žampionové kapsy měli čím zajíst. Ale to jsem si naběhla! Při tvorbě těsta jsem s hrůzou zjistila, že doma chybí droždí. A to ho přitom mívám v lednici slušnou zásobu. Byla jsem líná zvednout zadek a naklusat do krámu ho koupit. Místo toho jsem se skulila po schodech dolů vyškemrat nějaké droždí od mamky. Ta mi dala práškové. Nikdy jsem s ním nepracovala, ale co, zkusit se má všechno. Dala jsem ho do těsta a to se ani po hodině nehlo! Mrkla jsem na sáček a tam spotřeba do r.2011. Jojo, tak to u našich bývá. Nic nevyhodí, vše je v pořádku a k upotřebě :) Nedalo se nic dělat, do krámu jsem stejně musela. Na druhý pokus těsto vykynulo a celozrnný bochánek se slunečnicovými semínky nám krásně provoněl kuchyní.


Toník čekal na Vítkův příchod z práce po svém - šmejděním po obýváku. Od té doby, co se pohybuje z místa na místo, je k nezadržení. Při prozkoumávání podgaučových krás usnul ... asi se na ten nepořádek už nemohl dívat :)

Pro zájemce o pečení chleba: je to děsně jednoduchý! Smícháte 500 g celozrnné mouky, slunečnicová semínka a kmín (podle chuti), 2 lžičky soli, 300 ml vody a kvásek. Těsto kyne 2 hodiny v míse, pak 1 hodinu na plechu. Peče se cca 45 minut při 200°C dokud nezní na poklep dutě :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat