pondělí 27. ledna 2014

... Jak očistit své srdce?



"Srdce je jádrem osoby, kde se propojuje se zemí nebe."
"Srdce se má stát sálavým trůnem Trojice, zahradou lásky, kde se Bůh rád prochází."
(Tomáš Špidlík)

"Hospodine, zkoumáš mě. 
Víš o mně, ať sedím nebo vstanu.
Z dálky je ti jasné, co chci dělat.
Sleduješ mou stezku i místo, kde ležím,
všechny moje cesty jsou ti známy."
(Pátá kniha žalmů 139,1-3)

Kniha, která mi velice pomohla. Kniha, která se nám dlouho krčila v knihovničce, nečtená.
Až do teď. Nelituji, že jsem ji vytáhla. Bylo to přínosné a poučné.
Dlouho jsem se trápila, styděla jít ke zpovědi. Proč?

Čas od času mne přepadají různé myšlenky. Takové, které by neměly.
Žila jsem v domnění, že sama hříšná myšlenka je rovna hříchu.
A není! Dokonce ona myšlenka se skládá z několika částí. 

Navádění, rozhovor, boj, souhlas, vášeň.
Není hřích si s myšlenkou pohrávat, ať je jakákoli.
Pouze tehdy, když niterně souhlasíme se špatností, konáme hřích.

Autor rozebírá více věcí. Třeba modlitbu v rytmu srdce, která nás pozvedá blíže k Bohu.
Mne však zaujala pasáž týkající se myšlenek. Ta, která mi pomohla...

Přeji vám všem pouze dobré myšlenky!




1 komentář: