pátek 23. června 2017

... špenátový quiche


Postupně objevuji slané pečení
a sžívám se s novou troubou.
(fakt každá peče jinak!)

Vždy jsem kroutila hlavou nad větou
"pečeme dle vaší trouby".
Proč? Trouba jako trouba ...

Jak vidno, trouba jsem byla spíš já,
když jsem dala péct chleba
a vrátila se na "běžný" osvědčený čas.

Místo voňavého bochníku se na mne vyvalil černý dým
a o konečném produktu snad ani nemluvit :-D
Ještě, že sousedi nevolali hasiče.


ŠPENÁTOVÝ QUICHE

Chutná skvěle teplý i studený.
V současných vedrech tedy spíše studený ... :)

Těsto je vláčné, křehké.
Umím si jej představit v řadě jiných koláčů.
Brzy přijde vlna experimentů :)

Jo a dle mého soudu by v koláči byla chutná i niva.
Tak tu třeba příště ... :)

TĚSTO:
Smíchám 160g hladké mouky, špetku soli a 110g studeného másla a 3 PL vody do hladkého těsta, které nechám zabalené ve folii odpočívat v lednici minimálně 1 hodinu.
Pak jej rozprostřu do vymaštěné koláčové formy.

NÁPLŇ:
Vyšlehám 90g lučiny (ta v kostce) spolu se 3 vajíčky. Pak přidám 80ml smetany (nebo plnotučného mléka), 300g rozmražených špenátových listů, 6 jarních cibulek, 250g eidamu, osolím, opepřím.

Dám do formy a peču "dle vaší trouby" při 200°C cca 25 minut do zezlátnutí.




1 komentář:

  1. Prosím, můžete mi napsat na zakova48@seznam.cz
    díky Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat