sobota 19. srpna 2017

... Hazmburk


Vypravovali jsme se na něj čtyři roky.
Až teď jsme se sem konečně podívali.

Bylo to takové náhlé rozhodnutí.

Nejprve jsme jeli do IKEI.
Neměli sice to, pro co jsme jeli,
ale za to jsme odjížděli se spoustou jiných "nutně potřebných" věcí.
Také to tak máte? :)

Cestou zpátky Vítka napadl výlet.
A tak jsme jeli :)


Dokonce i vyšlo počasí.
U nás pod mrakem, tady krásně.


Byla jsem mile překvapená.
Hrad má rodinné vstupné zahrnující až 3 děti.
Konečně někdo bere v potaz, že jsou i rodiny s více dětmi.

Nevím proč, ale na tohle jsem v poslední době dost citlivá.
Mám pocit, že v naší společnosti stále přetrvává pojem
rodina = matka, otec, 2 děti a finito.
Vše ostatní už je divné či "mimo normu".

Uf, jako bych se ocitla v minulém režimu.

Nedávno mne vytočil průvodčí ve vlaku,
když jsem jela s dětmi do Prahy.

Ale vy máte tři děti.
To za jedno musíte zaplatit!
Jak to myslíte? Vždyť ani jednomu z nich není šest let.
To sice ne, ale jedna dospělá osoba může mít maximálně dvě děti...

Když jsem se dotázala,
zda  mám tedy platit za tříměsíční miminko v šátku,
tak se podrbal na bradě a odešel ...


Za tento výlet jsem moc ráda.
Bylo nám krásně.
Po dlouhé době opět ve Středohoří.

Užívejte konce léta.

6 komentářů:

  1. To si nesmíš tak brát:-), ale jak se říká, děti jsou v dnešní době luxus a troufám si tvrdit, že je to pravda i co slyším od kamarádů a rodin okolo. Né každá rodina si může dovolit mít víc jak 2 dětičky, né každý chlap to dokáže utáhnout, né každý má finanční pomoc od babiček a hlídání od rodiny, když je pak ta rodina na děti sama a platit plenky, jídlo, oblečení, školky, pomůcky, vybavení do pokojíčku, autosedačky, různé vstupy na výlety, dovolené, poté hlídání, aby žena mohla aspoň na 1/2 do práce atd atd tak si potom hoooodně rozmyslí, kolik dětiček chtějí opravdu mít :-) Nedej bože, když rodina má nějak nemocné dítě/děti, zajistit mu kvalitní péči, pomoc stojí velké úsilí, penízky, ale i psychické vyčerpání. Dnes má skoro každá rodina 1-2 děti, tak to asi zprůměrnili a berou rodinu max se 2 dětmi.

    OdpovědětVymazat
  2. Asi se pohybuju v jiných kruzích, protože kolem sebe mám pocit, že 3 děti jsou celkem normální. Naopak mě vždycky hrozně překvapí, že to někoho překvapuje :) Takové ty řeči náhodných paní v tramvaji, že jsem se třemi dětmi hrdinka, mě uvádějí do rozpaků. Já si teda jako hrdinka rozhodně nepřipadám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně právě také 3 děti nepřijde nějak extrémně moc. Naopak se docela často setkávám s rodinami, které mají právě 3 a nebo třetí plánují :) Proto mne občas údiv okolí nad počtem našich dětí překvapí.

      Vymazat
  3. Pan průvodčí mě teda dostal... Ale mít tři děti už se prý stává stejně normálním a běžným jako nedávno mít dvě děti, tak snad se to srovná, než je budu mít já, protože jestli něco nechci řešit, tak jsou podobné nesmyslné debaty :)
    Jinak výlet vypadá vydařeně, pěkné fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :) Mám pocit, že obdobným debatám asi neujdeš :)

      Vymazat
  4. O tom vlakovém paradoxu jsem nedávno četla u Rosy Mitnik na blogu a dost mě to šokovalo. Pochopila bych, že tam bude nějaké omezení, ale podle mě jsou rodiny se třemi dětmi do 6 let běžný jev a zrovna tyhle rodiny by ocenily, že všechna dítka jedou vlakem zdarma. Holt logika ČD, no.
    A bohužel i okolo mě pořád spousta lidí nechápe, že ne každá rodina musí mít právě dvě děti. My máme jedno a taky jsme za exoty...

    OdpovědětVymazat