neděle 25. srpna 2013

... angreštový

Pro ty, kteří rádi v kuchyni experimentují a nespokojí se pouze s čokoládovými dorty a ovocnými bublaninami, zde mám jeden netradiční koláč. A to koláč angreštový. Je mi jasné, že už je po sezóně a surovina se dostane těžko. Mně stačilo pouze šáhnout do mrazáku. Ano, dá se zmrazit, ale už to není jako za čerstva. Na pečení však stále použitelné :)

Tenhle recept si budu muset založit pro strýčka příhodu, protože na těchto zelených bobulích jsem ujížděla v těhotenství. Takže pokud by na mne příště přišly stejné chutě a byla vynechaná cukrovka, tak bych ho pekla asi o 106 :) 

Léto je na ústupu a už teď se mi stýská po koupání a lehkých šatech. Proto jsem si tento typicky letní koláč vychutnala se vším všudy. A pro příště vyrukuju již s klasicky podzimním, slibuju :)


200g hladké mouky, 100g másla, 450g angreštu, 175g třtinového cukru
175g mletých mandlí, 3 vejce, 1 lžička mandlového aroma

 - z mouky, másla a 3 lžic vody zpracujeme hladké těsto. Zabalíme do potravinářské folie a dáme na 30 minut k ledu. Pardon, do ledničky :)
- v kastrůlku rozehřejeme 1 lžíci másla, přidáme angrešt, lžíci cukru a 4 lžíce vody. Vaříme cca 10 minut. Necháme vychladnout a propasírujeme přes cedník (komu nevadí zrníčka může cedník vynechat).
- v misce promícháme zbylé ingredience
- těsto vyválíme a dáme do hlubší dortové formy (opravdu je toho docela hodně). Propícháme vidličkou a dáme na 10 minut do trouby na 190°. 
- do korpusu dáme angreštovou směs a na ni mandlovou a opět vrátíme do trouby. Pečeme cca 30 minut.

3 komentáře:

  1. Dobrý den,
    koláč vypadá nádherně, hned bych se do něj pustila, ale nějak se mi nechce věřit, že je recept kompletní, opravdu je v prostřední vrstvě vlastně jen angrešt? A vejce jsou v té mandlové vrstvě? Omlouvám se za podezíravost, ale zatím tu není žádný komentář, tak se raději přeptám... Předem děkuji, Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je tam jen angrešt, máslo, cukr a voda :) Vejce se dávají do té mandlové vrstvy.

      Vymazat
    2. Díky za odpověď, tak tomu jsem nevěřila, určitě ho vyzkouším, angrešty postupně dozrávají :-)

      Vymazat