úterý 6. srpna 2013

... Čtyři lásky

Konečně jsem dočetla knížku, kterou jsem měla rozečtenou neuvěřitelně dlouho. Ne však kvůli jejímu obsahu (byl mimořádně povedený), ale kvůli nedostatku času. Teprve na chalupě, kdy Toníka udolal čerstvý vzduch, jsem měla možnost dolouskat poslední řádky ...

C.S.Lewis napsal krásnou úvahu týkající se přátelství, náklonnosti, érosu i křesťanské lásky. Tomu, kdo zažil alespoň jednu zmíněnou lásku, doporučuji knihu přečíst :) Je psaná s citem, jemností a moudrostí, kterou přináší život sám.


"Bůh je láska a láska je Bůh ... "
"Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych uměl prorokovat, rozuměl všem tajemstvím, měl všechno poznání a víru, že bych i hory přenášel, bez lásky nejsem nic." 
 "Láska je trpělivá, je laskavá, láska nezávidí, láska se nevychloubá ani nepovyšuje. Není hrubá, nehledá svůj prospěch, není vznětlivá, nepočítá křivdy, není škodolibá, ale raduje se z pravdy. Všechno snáší, všemu věří, vždycky doufá, všechno vydrží." 
 (1. list Koryntským)
"Kéž by mne zlíbal polibky svých úst - nad víno lahodná jsou milování tvá! Oleje tvé tolik lahodně voní, jak olej se line jméno tvé. Vezmi mě s sebou, poběžíme, do svých pokojů kéž uvede mě král! 
 (Píseň Písní)

Žádné komentáře:

Okomentovat